Free counter and web stats

dinsdag 30 april 2019

Een dag geen blog geschreven

Gisteren is het er niet van gekomen om een blog te schrijven excuses hiervoor.

Maar dan vandaag wel wat te melden.

Gisterenmiddag is de logopedist langs geweest en hebben we geprobeerd om Lazlo te laten praten met zijn spraakapparaatje.

Om hiermee te kunnen praten zijn er 3 methodes.
De eerste zoals Lazlo altijd deed tegen zijn hals.
De tweede dmv een soort rietje wat dan tussen tanden geklemd moet worden.
En de derde met een andere kop op het apparaat en dan tegen de mondhoek aanhouden.

Deze laatste manier bleek het beste te werken.
Lazlo kan duidelijk JA zeggen NEE is iets moeilijker maar lukt wel.
Hij kan Lazlo, papa en mama zeggen en op de vraag welke auto heb jij antwoorde hij BMW.

Dit is dus heel fijn dat er zo gecommuniceerd kan worden.
Alleen vraag ik me af of dit zonder mij erbij met de verpleging ook lukt.
De verpleger van vandaag heeft het gezien, maar bij de rest heb ik het nog maar niet geïntroduceerd.

Het is nl volgens afspraak met de ergotherapeut niet de bedoeling dat Lazlo overprikkeld gaat worden.

Vanochtend was de ergotherapeut er want zij en ik hadden vrijdag besproken om Lazlo in een stoel te zetten.
Deze is vanochtend aangevraagd en ook gekomen.
En daar heeft Lazlo een uur in gezeten.
Hierover was de ergotherapeut zeer enthousiast.

Dit zitten in de stoel is veel beter dan zitten met het bed in de zitstand want dat gebeurde toen ik vanochtend binnen kwam.
Maar daar was Lazlo totaal niet comfortabel bij.
Toen had hij grote paniek ogen heel onrustig met bewegen, grote zweetparels op z'n gezicht.
Echt heel naar en zielig.

Ik ben toen gelijk maar aan de kussens gaan sjorren en heb hem wat platter gelegd.
Toen kwam hij wel tot rust.

De vertegenwoordiger voor de canule is naar mijn weten en van de verpleging die er nu loopt nog niet geweest (zou eigenlijk gisteren al komen en vandaag werd er gezegd dat het vandaag zou zijn).
Ook nog geen duidelijkheid over een goede plaats voor Lazlo om te revalideren.

3 opmerkingen:

  1. Dit nieuws is wel goed er is een duidelijk begin van herstel. Cd mooi xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blij weer iets te lezen en communicatie met Lazlo ook goede kant op, nu de canule en plek op goede plaats ergens. We duimen door lieverds XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel fijn dat de communicatie weer op gang komt👍👍positief nieuws 😘

    BeantwoordenVerwijderen