Free counter and web stats

dinsdag 2 april 2019

Helaas nog een beetje meer uitstel voordat we naar Nederland komen.

Vandaag is er besloten dat er morgenochtend zo vroeg mogelijk nog een kleine ingreep gaat plaats vinden.
Ze gaan een soort kurk net boven de stembanden plaatsen.
Dit is om het speeksel tegen te houden, zodat dit niet de long in kan lopen.
En dan hoeft ook de cuff (het ballonetje) waarschijnlijk niet of anders nauwelijks opgeblazen te worden.
Dit is dan weer beter voor de genezing van de operatie.
Ook heeft dit voordelen voor de verder behandeling op neurologisch gebied. Dit zal waarschijnlijk gepaard gaan met intensieve fysiotherapie.
Dan is het natuurlijk wel erg fijn dat de long beschermd blijft, dit maakt de kans op bv een longonsteking weer wat kleiner.

Dit betekent  wel dat we morgen niet naar Nederland kunnen.

Ik heb ook nog naar de verzekering gebeld of zij al wisten of er al een bed vrij was.
Dit konden zij niet vertellen, misschien zouden ze vanmiddag meer horen.

Ondertussen heb ikzelf weer een ander lijntje uitgezet.
Ik had nog ergens een emailadres van een KNO arts gevonden.
Ik heb vandaag wat email contact met hem gehad.
Hij heeft geïnformeerd op de IC maar daar is helaas geen plaats.
De IC arts wist ook nog niet hoelang dit nog zou gaan duren.

Ik heb met de KNO arts afgesproken dat ik als ik later deze week nog niets heb gehoord ik weer contact met hem opneem.

Ook heb ik het gehad met hem over eventueel een ander ziekenhuis in Nederland.
Maar hij raadt ons aan om nog wat geduld te hebben.
Het is beter dat Lazlo naar het EMC gaat.
Dit omdat de artsen hem daar kennen.
En ook de verpleging op de IC kent hem daar.
Ikzelf vind het ook beter dat hij in het EMC komt.
Ook ivm reistijden enzo.

Dus we moeten nog meer geduld hebben.
Wel vind ik het erg fijn dat ik weer een ingang heb via Nederland om vanuit daar ook wat druk op de ketel te houden.
Onze normale tussenpersoon is helaas deze week afwezig.

2 opmerkingen:

  1. Er wordt in ieder geval hard gewerkt aan de thuisreis maar wat een geduld moeten jullie opbrengen. Diep respect!! We duimen door! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel een tegenvaller, maar zo te lezen is ingreep nuttig, dus dan maar langer blijven. Hoop dat je snel iets EMC hoort ! XXX

    BeantwoordenVerwijderen