Free counter and web stats

woensdag 6 maart 2019

Dit schreef lazlo op onze familie app

Ik vond het een beetje nutteloos om het hele verhaal nogmaals op te schrijven.

Nou net zijn de artsen langs geweest. Inprincipe zag alles er wel goed uit. De fistel was wel een stuk lang dan ze dachten, (geen 2 maar 5 cm.) Maar dst maakt verder voor de operatie niet echt uit. Het plan is inprincipe zo goed als het zelfde gebleven, op 1 ding na dat ze net zoals bij de eerste operatie er een spier tussen willen leggen. Deze halen ze niet van de schouder maar van mijn buik omdat het daar 100% niet bestraald is en dat veel makkelijker werkt. De eventuele complicaties die er zijn is dat bij het halen van die buik spier er war "kracht/druk" op een zenuw van mijn linkerstemband kan komen. Dit kan er dan voor zorgen dat mijn stem tijdelijk wat anders klinkt (nou heb ik geen idee meer hoe die was dus dat scheelt weer). Ook willen ze me aansluiten pp de ecmo, die zorgt er dan voor dat er gaan buis of canulle in de weg zit tijden het opereren, een complicatie die daar bij kan optreden is dat je trombose of iets gelijks krijg. En ze dan bloedverdunners moeten geven als dat optreed. En er bestaat een hele kleine kans dat er een heel klein fistel (1/2mm) blijft na de operatie, maar dat is "makkelijk " op te lossen door het dan dicht te maken met een scopie. Morgen rond een uur of 4 moeten we in het zhuis zijn omdat er dan wss nog wat anesthesisten langs willen komen enz. En vrijdag ochtend vroeg begint dan de operatie. Er was vandaag ook een nederlandse arts bij die op de kno werkt. Zei heeft voor mama ook alles nog een beetje vertaald waar nodig. En na de operatie komt ze ook regelmatig ff langs en we kunnen altijd vragen of ze haar even roepen. (Ze zit in een ander "team" dus ze is er niet altijd bij) Er waren geen problemen met de scopie, ze hebben ook nog wat weefsel en "vocht/slijm" uit mijn long weggenomen zodat ze voor na de operatie preventief al antibiotica kunnen geven die het "best" werkt voor mij. Na de operatie ga ik of naar de IC of de High care. De high care is op dezelfde afdeling waar ik nu ook een kamer heb en de ic zou op de 5e zijn. Ook kan ik als het goed gaat na de operatie naar het familie hotel (dit zal wel pas na 1 of 2 weken zijn maar dat is logish). En een week na de operatie mag ik proberen wat vast voedsel te eten.

3 opmerkingen:

  1. We hopen zo dat het gaat lukken.....Sterkte kerel, we duimen door xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zet hem op! We duimen voor je! Groetjes monique, richard en evy evy snijders ps; vast voedsel,,,moeten we spareribs laten bezorgen?

    BeantwoordenVerwijderen