Free counter and web stats

donderdag 27 oktober 2011

Koolmonoxide....

Ademhaling in een notedop; Je ademt zuurstof in en je ademt koolmonoxide uit.

Omdat Lazlo te oppervlakkig ademhaalt komt er te weinig zuurstof in zijn bloed en wordt er te weinig koolmonoxide afgevoerd.
Door middel van een beademingsmachine wordt nu geprobeert om dit weer op een normaal niveau te krijgen.
Het resultaat is alleen nog niet helemaal bevredigend... de saturatie gaat wel goed omhoog maar de Co2 gaat volgens de geleerden nog niet snel genoeg omlaag.

Er is in het verleden al eens eerder gesproken over thuisbeademing en men ging er toen ook vanuit dat dit eigenlijk geen probleem zou zijn.
Maar het blijkt iets ingewikkelder te liggen door het missen van de drie ribben.
Er wordt nog een beetje geexperimenteerd met de juiste instelling van het thuisbeademingsapparaat.

Maar voorlopig gaat het gestaag wel de goede kant op.

Lazlo werd opgenomen met een saturatie van 75 en een Co2 gehalte van 14.
Vandaag is de saturatie opgelopen naar ongeveer 90 en Co2 gedaald naar ongeveer 8.
Normaal zit je saturatie rond de 98 en Co2 rond de 5.
Bij Lazlo willen ze de Co2 laten zakken naar 7.5

Grote vraag is waarom dit nu opeens ontstaan is. Het afgelopen jaar ging z'n conditie er alleen maar op vooruit en nu opeens een te hoog Co2 gehalte.
Ze hebben wel "gezien" in z'n bloed dat het Co2 gehalte al een tijdje aan het opstapelen is. Waarschijnlijk al een aantal weken. Maar de oorzaak is nog onbekend.

Wat staat er nog op de planning....

Morgen een CT-scan.
Verder nog een afspraak met het pijnteam en een afspraak met de neuroloog.

Afwachten wat er uit de onderzoeken naar voren komt en dan kijken wat voor stappen er ondernomen moet worden.

3 opmerkingen:

  1. Lieve Lazlo,
    Gelukkig een redelijk positief berichtje. De waarden die moeten stijgen gaan omhoog en die moeten zakken gaan omlaag.Kleine stapjes en dan kan je er ook komen. Ik hoop dat je vannacht lekker kan slapen ondanks alle toeters en bellen. Of het jou helpt weet ik niet, maar je bent veel in mijn gedachten. Ik stuur je allemaal positiviteit en af en toe vertel ik je een grapje...Veel liefs Arianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Laz,
    Wat een shit nieuws lees ik net op je Facebook. Ben blij om te lezen dat het langzaam aan weer de goeie richting op gaat. Ik hoop dat je snel weer lekker naar je eigen 'huisje' kan.
    Sterkte, Nijntje en ik denken aan je.
    Liefs Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is kooldioxide (ik heb zelf ook beademing). Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen